SAYFA 88
6. ETKİNLİK
• Bir sohbet metni yazınız ve bunu sınıfta okuyunuz.
6. ETKİNLİK
• Bir sohbet metni yazınız ve bunu sınıfta okuyunuz.
CEVAPLAR BURADA OLACAK...
• Arkadaşlarınızın yazdığı sohbet metinlerini dinleyiniz ve bu yazılanlarla ilgili düşüncelerinizi söyleyiniz.
• Oluşturduğunuz metinleri sıra arkadaşlarınızla değerlendiriniz.
5. Oku du ğu nuz Ümit Dün ya sı ad lı me tin de an la tım bo zuk lu ğunun bulunup bulunmadığını tespit ediniz
ve anlatımı bozuk olan cümleler varsa bunların doğru şekillerini defterinize yazınız.
7. ETKİNLİK
• İncelediğiniz metni akıcılık, bağlaşıklık ve bağdaşıklık özellikleri bakımından değerlendirip yazdığınız
sohbet metniyle karşılaştırınız.
• Ulaştığınız sonuçları sıra arkadaşınızla birlikte değerlendiriniz.

8. ETKİNLİK
• İncelediğiniz metni yazım ve noktalama bakımından değerlendiriniz.
• İncelediğiniz me tin de ge çen “de”, “ki” ve “mi” lerin altlarını farklı renkte kalemlerle çiziniz ve 9.
sınıfta gördüğünüz “Yazım (İmla) Kuralları” konusundaki bilgilerinizden hareketle ay rı ve bi ti şik ya zıl ma
se bep le ri ni belirleyiniz. Bunlara ait örnek ifadeleri nedenleriyle birlikte aşağıdaki tabloya yazınız.
• İncelediğiniz metinle oluşturduğunuz sohbet metnini yazım ve noktalama bakımından karşılaştırıp
ulaştığınız sonuçları sıra arkadaşlarınızla birlikte değerlendiriniz.
BÜTÜN CEVAPLAR İÇİN TIKLAYINIZ
• Arkadaşlarınızın yazdığı sohbet metinlerini dinleyiniz ve bu yazılanlarla ilgili düşüncelerinizi söyleyiniz.
• Oluşturduğunuz metinleri sıra arkadaşlarınızla değerlendiriniz.
5. Oku du ğu nuz Ümit Dün ya sı ad lı me tin de an la tım bo zuk lu ğunun bulunup bulunmadığını tespit ediniz
ve anlatımı bozuk olan cümleler varsa bunların doğru şekillerini defterinize yazınız.
7. ETKİNLİK
• İncelediğiniz metni akıcılık, bağlaşıklık ve bağdaşıklık özellikleri bakımından değerlendirip yazdığınız
sohbet metniyle karşılaştırınız.
• Ulaştığınız sonuçları sıra arkadaşınızla birlikte değerlendiriniz.

8. ETKİNLİK
• İncelediğiniz metni yazım ve noktalama bakımından değerlendiriniz.
• İncelediğiniz me tin de ge çen “de”, “ki” ve “mi” lerin altlarını farklı renkte kalemlerle çiziniz ve 9.
sınıfta gördüğünüz “Yazım (İmla) Kuralları” konusundaki bilgilerinizden hareketle ay rı ve bi ti şik ya zıl ma
se bep le ri ni belirleyiniz. Bunlara ait örnek ifadeleri nedenleriyle birlikte aşağıdaki tabloya yazınız.
• İncelediğiniz metinle oluşturduğunuz sohbet metnini yazım ve noktalama bakımından karşılaştırıp
ulaştığınız sonuçları sıra arkadaşlarınızla birlikte değerlendiriniz.
BÜTÜN CEVAPLAR İÇİN TIKLAYINIZ
0 yorum:
Yorum Gönder